Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este, illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2022. január 16., vasárnap

Ünnepek = rokonlátogatás, vagy barátok látogatása, mi is ezzel a probléma?


 Terveket kell készíteni, nem csak neked van energiára szükséged saját reakcióddal bírkózva az újdonságokra, de erő kell, hogy tudj segíteni gyermekednek, hogy sikeres lehesen. Legyél annak tudatában, hogy neked rendben van, ha engedsz a gyerekeknek olyasmit, amit a nagyszülők „aggasztónak” találhatnak. Mindenki érzi majd a saját feszültségét, így érdemes ezt tudomásul venni és feldolgozni.

Emlékezz, hogy minden otthon egy új lehetőség a felfedezésre egy kis totyogó számára, és a családok, akiknél már nincs kicsi gyerek elfelejtkezhetnek, a „gyerekbiztossá tételről”. A helyett, hogy mindenkit meglátogatnál, hívd meg őket magatokhoz- így gyermeked az adott környzethez hozzá van szokva, gyermekbiztossá teheted, és mindenki nyugodtabb lesz.

Az által, hogy előre gondolkodol, biztosítod, hogy vidámság legyen.


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2022. január 9., vasárnap

Egy nyaralás -utazás során tervezd meg azt is, mit teszel, ha a gyerkőc elaludt már

 


Nagy valószínűséggel a szünidőben, vagy rokonlátogatáskor egy szobában fogtok aludni. 

  • A helyett, hogy frusztrálna, hogy lámpaoltás van, és a gyerekkekel egy légtérben vagy, vigyél magaddal egy fejlámpát .
  • Ha szeretnél, igyál meg egy üveg bort. 
  • Vagy kérj egy erkélyes szobát, ahova kiülhetsz, és élvezheted a csillagos eget, vagy a város fényeit, amíg a gyerekek alszanak. 
  • És ne felejts engedélyt adni magadnak az alvásra, hogy mekapd azt a pihenést, amire szükséged van.

Ha rokonokat látogattok, tervezd meg előre, hogy együtt lefekszenek-e partnereddel, vagy egyikötök gondoskodik róluk, amíg a másik rokonlátogatáson van. 



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

 


2022. január 2., vasárnap

Az utazást szokások kialakításával teheted jobbá:

 

Az utazás éberen tart, ami megzavarja az alvást. Egyik út, hogy élvezed a lehetőséget, és még így is biztosítod mindenki számára, hogy megkapja azt az alvásmennyiséget, amire szüksége van, hogy elviszed magaddal a plüss állatokat, és jeleket, amik ismerősek. 

Az által, hogy utazási szokásokat hozol létre, csendesíted és nyugtatod gyermekedet. Hogyan teheted ezt meg? 

  • Vidd magaddal kedvenc takaróját, vidd a párnahuzatot, így az idegen párnaszag elmúlik. 
  • Vigyél egy kis CD lejátszót gyermeked átlagos lefekvési zenéjével.
  • Ha nem dohányzol, bizonyosodj meg róla, hogy egy nemdohányzó szobát vetszel ki messze a dohányzó területtől.
  • Vigyél magaddal éjszakai fényt és kényelmes pizsamát. 

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. december 26., vasárnap

Kellemes Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt Kívánok!

Kellemes Karácsonyt és boldog, nyugodt új évet kívánok minden kedves Olvasómnak!

 


2021. december 19., vasárnap

A tervezés az élénk gyerekek és a család jóllétének kulcsa utazás, és nyaralás esetén is!

 

Kezd egy utitervvel

 Egy élvezetes utazás, vagy ünnep azzal kezdődik, hogy végiggondolod, mire van szüksége családod minden egyes tagjának. Azért, hogy elkészítsd azt az utitevet, ami a legjobban illik családodhoz, gondod végig a tervek hatását a biológiai órátokra.

Igaz, nem könnyű. És a gondokodás, és az előretervezés nem valószínű, hogy a teendőid listáján szerepel. Viszont akár a nyár és vidámság elé nézel, egy kellemesen eltöltött idő elé a rokonokkal, vagy „túlélni” az időt a rokonokkal, a gyerekek sokkal rugalmasabbak lesznek, jobban érzed majd magad, kisebb eséllyel „fizetsz” utána, ha megállsz és gondolkodsz – még egy kicsit is.

 A helyett hogy azonnal a népszerű látványosságokhoz mentek, fontolj meg egy kis szabadidőt otthon a rokonsággal, a helyett, hogy elrohannátok. Ha hotelben laktok, tervezz kis lazulást a medencélnél az első napra. Időt szánva biolgógiai órádnak az alkalmazkodáshoz, megengedi számodra, hogy az út többi részét élvezhesd.

Az által, hogy terveket készítesz, ami passzol családodhoz, azonnal csökkented a feszültséget, ami az már utazás gondolatára is nő. Mosolyokkal kezded az utazást visítások helyett.



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. december 12., vasárnap

Az alváshiány és feszültség kapcsolata:

 

Feszültség kezelése

 

Az alváshiány a feszültség egyik forrása. Ha fáradtan kezded az utazásodat, vagy olyan napirendet, ami hírtelen kibillent a cirkadián ritmusod egyensúlyából, véletlenségből megnöveled azokat a szokatlan dolgokat, amik az utazásod első néhány napján több hatalmi harcot teremtenek, mint mókát.




Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. december 5., vasárnap

Hogyan igazítsd a gyermekhez az óraátállításból fakadó terveket?

 

Csak úgy, mint a korai ébredésnél, a gyerekek egyéni különbségei számítanak, amikor változtatni akarod a lefekvési időt.

  • A lassan alkalmazkodó, rendszeres északai bagjok, akiket a legnehezebb átállítani egy korábbi lefekvési időre. 
  • Az érzékeny gyermek nehéznek fogja találni az elalvást világosban. Szüksége lesz extra erőfeszítésekre, hogy sötétísd a szobáját, így agya tudni fogja, hogy itt az alvás ideje.

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/