Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este, illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. március 7., vasárnap

Az egyes alaptermészetek hatása a napközbeni alvásra -rendszeresség, magas energiaszint

 

Amennyiben gyermeked bioritmusa rendszeres és kiszámítható

Ha  te gyerkőcöd rendszeres, az egyenlő egy főnyereménnyel, de azért van hátulütője is: Olyan gyerekek, akik nem csak az alvást ígyénlik rögtön ebéd után, hanem az ürítés is akkor történik – ami gyakran felébreszti őket, mielőtt készen állnának az ébredésre. 

Amennyiben gyermeked magas energiaszinttel rendelkezik

 A magas energiaszinttel rendelkező gyerkőcök utálnak leállni és szünetet tartani. Minél kimerültebbé és izgatottabbá válik, annál nehezebb számukra leállni és pihenni. De egy napközbeni alvás helyreállítja gyermek önkontrolját és megelőzi a baleseteket, amik bekövetkezhetnének. A kulcs az, hogy segíteni kell őt a megállásban. 


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/



2021. február 28., vasárnap

Az egyes alaptermészetek hatása a napközbeni alvásra -alkalmazkodóképesség, rendszertelenség

 Amennyiben gyermeked lassan alkalmazkodó         

Habár minden gyereknek hasznos a napirend, ez főleg azokra a gyerekekre igaz, akik lassan alkalmazkodóak. A napirend elárulja ennek a gyereknke, hogy mire számíthat, csökkentve a streszt, ahogy egyik tevékenységből a másikba váltanak. Ilyen módon nem kell változtatni az elvárásukat és a viselkedésüket sem. Állandó alvóhely fontos az ilyen gyerek számára. Az állandó szokások haszna láthatóvá válik, megéri az erőfeszítést, hogy ragaszkodj napirendedhez.

Amennyiben gyermeked bioritmusa rendszertelen

    

Ahogy csak rendszertelen gyermeked nem fogajd el rendszeres esti lefekvési szokásaidat, erősen ellen fog állni egy állandó napközbeni alvás rendre is. Nagyon is hasznos lesz számára. Minél kiszámíthatóbb lesz, annál jobban elfogadja majd.  




Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. február 21., vasárnap

Az egyes alaptermészetek hatása a napközbeni alvásra - impulzivitás, érzékenység

 

 Amennyiben gyermeked impulzív                     

   Elkapni a gyerkőcöd alvási „ablakát” elengedhetetlen impulzív gyermeked számára. Ha egyszer gyermeked túlfáradt lesz, képtelen lesz önmagát lenyugtatni, és valószínűtlen, hogy képes lesz egyedül elaludni napközben. Mivel ő természeténél fogva hajlamosabb arra, hogy éberebb legyen, így kihívás ennek a gyereknek a leállás és pihenés. Számíthatsz rá, hogy ez az a gyerek, akinek szüksége lesz egy lassú átmenetre, illetve extra csendesítésre és nyugtató tevéknenysgre a napközbeni alváshoz.Megéri az erőfeszítést, ahhoz, hogy kezelni tudja intenzív érzelmeit, ennek a gyereknek szüksége van napközbeni alvásra.

Amennyiben gyermeked érzékeny  

Éjjel a gyermeknek szüksége van kizárni a környezetet, és ez általában igaz a napközbeni alvásokra is. Elrakva az érdekes játékokat, halványítani a fényeket, hangefekteket játszó eszköz hasznos módszerek, hogy segítsék ezt a gyerkőcöt kizárni a világot. Az a napközepi pihenés szintén segíti őt hatékonyabban megbírkózni a magas ingerszinttel és a zsúfolt napirenddel.




Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/



2021. február 14., vasárnap

Milyen jeleket használhatsz napközbeni alváshoz?


A jel a napközbeni alváshoz akár nagyon egyszerű is lehet:

Lehet ugyan az az altatódal,

  •  zene, 
  • vagy ventilátor, 

amit este használsz, 

  • vagy egy egyszerű dalocska. 

 Átkapcsolás alvásba           

  Ahogy este is teszed, eljött az ideje annak, hogy gyermeked önállóan „kapcsoljon át” alvásba. Ha nem áll még erre teljesen készen, rendben van, ha segítesz neki. 


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. február 7., vasárnap

Mit tegyél azzal a gyerekkel, aki nem akar aludni?

 

Gyakran, ahogy gyermeked lenyugszik az alváshoz, tíz perccel a folyamat kezdete után egy energiahullám zavarja meg. „Fel akarok kelni”, mondja neked. „nem akarok aludni.” Ilyenkor te elkezdesz azon gondokodni, hogy szüksége van-e egyáltalán az alvásra, de ösztönösen tudod, hogy igen. 

Maradj nyugodt és szilárd, gyengéden támogasd őt alvásba, hogy megengeded számára, hogy elaludjon. Tudasd vele, hogy biztonságban van, a közelben maradsz, és nyugodtan pihenhet.


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. január 31., vasárnap

Miért fontos a kapcsolódó és nyugtató idő?

   

Rengeteg gyereknek van szüksége segítségre a világ kizárásához. Előkészíteni a környezetet gyermeked számára egy módja a világos komunikációnak felé, hogy le lehet állni, és semmi érdekes nincs, ami megnyugtató tud lenni.

  • Tervezd, hogy engedd gyermekedet csendben játszani, könyeket nézegetni, és ha szüksége van rá, kis hátsimogatással, jobb összebújni és elaludni. 
  • Ha nehézsége van a lenyugvásban, segítsd őt. 
  • Vizsgáld meg közelebbről és gyermeked meg fogja mutatni, mire van szüksége. 



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. január 24., vasárnap

Hogyan alkalmazzad az átmeneti tevékenységeket a jobb alvás érdekében?

  •  Amikor fáradt és ingerült vagy, csábító bármilyen átmenet nélkül lerakni gyerkőcödet aludni, majd feladni, amikor nem működik a dolog. Ahogy este csinálják, napközben is szükségük van a gyerekeknek alvásba siklani.
  • A legtámogatóbb az, ha az átmeneti tevékenységed egy világos jelzés arra, hogy itt az idő leállni, és elkezdi lelassítani gyerkőcödet, például ülve enni, halványítva a fényeket, vagy könyvet olvasva. A legfontosabb, hogy egyszerű legyen, és gyermeked tudja, hogy mi következik.
  • Az időzítés ugyan olyan fontos, mint az állandóság. Minél közelebb tudsz lenni ugyan ahhoz az időhöz minden nap, annál könnyebb lesz gyermeked agyának átkapcsolni alvásba. 
  • Ha gyermeked bölcsődébe, vagy óvódába jár, tudd meg az ottani napirendet, és kövesd ezt otthonodban olyan közel, ahogy csak tudod. Ha lehetséges, használd ugyan azt az átmeneti tevékenységet. Gyermeked ismeri ezt, és szikrát ad agyának: itt az alvás ideje.
  • Ha több gyermeked van, eldöntheted, hogy mindenkit ugyan arra a szieszta napirendre terelsz, vagy szétválaszotod, hogy mindenkivel legyen saját időd. Ha egyszer eldöntötted, tartsd állandóan. 

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/