Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este, illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. július 25., vasárnap

Változtass látásmódot - miért kel korán gyermeked?


A korai kelők gyakran genetikai hajlamuk van a nappal együtt kelni. Ez azért van, mert a biológiai órájuk azt mondja, hogy ez a legmegfelelőbb idő számukra az éberséghez. 

Ez nem szüleik elleni összeesküvés.

  •  (Nem tudjuk miért, de a fiú csecsemők nagyobb valószínűséggel leszenek korán kelők.)
  • A tavasz szintén kiugrasztja a hajnali pacsirtákat az ágyból, akár csak a madarakat. 
  • Az óraátállítás gyakran korán kelőket hoz létre, ahogy ragaszkodnak a koránkeléshez. 
  •  Lehet, hogy a következő hajnali DJ-t neveled!


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/



2021. július 18., vasárnap

A cirkadián ritmus befolyásolása:


Sok oka van annak, ha megváltoztatod gyermeked napirendjét:

  •  lehet olyan egyszerű, mint egy pizsama party, 
  • vagy egy rövid, de időzónákat átlépő utazás, ami átmenetileg megzavarja a rendszert. 
  • Vagy szükséges lehet hosszútávon, hogy megbírkozzon például az óraátállítással, 
  • egy orszgot átívelő költözéssel (Vagy számunkra külföldre költözéssel. a szerk), 
  • iskolába való visszatérés a nyári szünet után, 
  • vagy egyszerűen csak biztosítani, hogy gyermeked megkapja az elegendő alvást, amire nagyon nagy szüksége van. 
  • Vagy ismét, lehet azért is, mert egyszerűen valami mókásat szeretnél csinálni.

Amire fontos emlékezni, hogy amíg az összehangolás megtörténik, és gyakran így is kell, nem csupán az ébrdési és a lefekvési idős számít.

 A napirendet átalakítva befolyásolja a cirkadián ritmust, a biológiai órát, ami elárulja nekünk, mikor kell ébernek lennünk, és azt is mikor engedjen ki különböző hormonokat a szervezetbe, rendezi a testhőmérsékletet, továbbítja a bélmozgásokat, és még sok mindent.

 Amikor gyermeked kipihentnek érzi magát és magától felébred, szikronban van a cirkadián ritmusával. Az összes rendszer egyenesben van. Pozitív és energiakészletei feltöltöttek.

De ha megváltoztatjuk a napirendet, és fel kell ébreszteni, mielőtt szervezete készen állna erre, vagy kihúzzuk addig, amíg szeretnénk, hogy ellaudjon, megzavarunk a teljes fiziológiai rendszerét. 



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. július 11., vasárnap

Az alaptermészetek szerinti alvásproblémák és annak megsegítése: 3. Energiaszint (ami a 7. alaptemrészeti jellemző)

 

Amennyiben csecsemőd magas energiaszinttel rendelkezdik:       

A biztonság óriási aggodalom a magas energiaszinttel rendelkező babáknál:

  • Még az úszülött is képes végiggurulni egy felnőtt ágyon, akinek alaptermészete magas energiaszinttel bír. 
  • Amennyiben pihenőszéket használsz, a padlón helyezd el, és sosem asztalon vagy a konyhapulton. Használd a biztonsági övet. 
  • Ne hagyd egyedül a gyerkőcöt olyan helyen, ahol leszaladhat, vagy legurulhat. 
  • Ha együttaludtál ezzel a gyerkőccel az első három hónapban, lehet, úgy döntesz, hogy saját ágyba rakod őt – hacsak nem zavarnak az arcodban lévő kicsi lábujjak.

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. július 4., vasárnap

Az alaptermészetek szerinti alvásproblémák és annak megsegítése: 2. Érzékenység (ami a 3. alaptemrészeti jellemző)

 Akár csak az impulív gyerkőc, az érzékeny gyerkőcnek is szüksége van, arra hogy védelmet kapjon a túlingerlődéstől. Semmit sem hagy ki.  Szuperérzékeny gyermeked tudtani fogja veled, amikor túlterhelődött, mivel képtelen lesz aludni, vagy az éjszaka közepén felébred készen állva a veled való játékra. 

  • A legjobb számára, ha egy puha hordozóba „viseled magadon”. 
  • Ne menj vele fényárban úszó üzletekbe. 
  • Zárd le a tévét, amit eddig háttérzajként használtál. 
  • „Fészke” körül korlátozd a mozgó és egyéb játékok számát. 
  • Tegyél plusz erőfeszítést saját stresszed kezelésében. 
  • Pólyázd be és masszírozd. 

A végén könnyebbnek fogja találni kizárni a világot, de most szüksége van tőled némi segítségre.


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. június 27., vasárnap

Az alaptermészetek szerinti alvásproblémák és annak megsegítése: 1. Impulzivitás

Amikor eljön az alvás, még az újszülött is megmutatja az alaptermészeti különbségeket.

Amennyiben csecsemőd impulzív          

Kórházi csecsemőosztályon a nővérek lehetnek az elsők, akik észlelik gyermeked impulzív alaptermészetét. Nem szokatlan, hogy amikor az édesanyához viszik ezeket a gyerekeket a csecsemőosztályról, elmondják neki, hogy ő az a baba, aki az összes többit felébreszti sírásával. Ez az után történik, hogy a gyermeket a csecsemősök elviszi, hogy az édesanya pihenhessen. Ez az impulzív baba, aki azért kűzd, hogy a közeledben lehessen. Valamit tudhat már, hogy közelséged segít neki nyugodtnak maradni. Fontos emlékezni, hogy ez fiziológia. Szüksége van rád, hogy csökkentsd az ingerek szintjét a nap során, megvédd a napközbeni alvását, és amikor sír, segíts neki pulzusát csökkenteni az által, hogy öledbe veszed és ringatod.

Ez a gyerek imád szopizni. A szoptatás nyugtatja őt.


Ez ugyan az a gyerek, akinek kicsit hosszabb időbe telik megtanulni az önálló „átkapcsolást” az alvásba. 

Az impulízv gyereknek gyors és érzékeny reakcióra van szüksége, ami megévdi őt a túlterhelődéstől, de ez nem azt jelenti, hogy semem tudsz vele gyakorolni. Folytasd a gyakorlást, perceket növelve. Azonnal reagálj, ha feszültétté válik a kísérletre.
Légy türelmes, és adj időt és neki is sikerülni fog.


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. június 20., vasárnap

Csecsemők esetén jelezned kell nekik az alvás kezdetének idejét:

Jelezd az alvás idejének elérkeztét           

Csecsemőd nem áll készen konkrét alvás időbeosztásra. Az első néhány hónapban fontos, hogy kísérd gyermekedet, észlelve, mikor van alvásra szüksége, mikor áll készen az étkezésre, még akkor is, ha saját ritmusa van. Amit tehetsz, hogy bemutatod neki a nappalok és éjszakák közti különbséget.

A fiatal csecsemő agyára nincs hatással az éjszakák és nappalok váltakozásnak ciklusa, így nincs elképzelése arról, mikor szeretnéd, hogy aludjon. Amíg meg szeretnéd védeni a zajtól és fénytől, ami túlterheli őt, mutasd meg neki a nappalok átlagos zajait. Amikor felébred, gondozd, és beszélj hozzá. Tudasd vele, hogy nappal szeretsz vele játszani.

Amikor lehetséges, próbáld lefektetni, amikor már álmos és add meg a lehetőségét az „átkapcsolást” alvásba önálóan, de ne hagyd őt sírni. Ha elalszik etetés közben, vagy amíg a karodban tartod, ne aggódj ezen abban a pillanatban.  Azért, hogy felkészítsd rá, tudsz vele gyakorolni, fokozatosan bemutatva az önálló elalvás ötletét.

Szánj időt gyermeked jeleinek felismerésére, ugyan azokat a lépéseket ismételve, és létrehozva egy kis jelzést elkezdi bemutatni babádnak a jeleket, ami hamarosan segíti őt felismerni, hogy itt az alvás ideje.

Lehet, hogy viccesen hangzik, amíg bele nem gondolsz, hogy az anyaméhben milyen hangokat hallott a csecsemőd. A vér áramlása, a szívverés ismerős hangok számára. shhh, shhh, shhh hang és gyengéden himbáld babádat előre hátra, amíg az alkarodon fekszik, a „régi otthonára” emékezteted. Ez érzék, ami biztonságos érzést nyújt és segíti őt aludni.)




Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. június 13., vasárnap

Tippek csecsemők jobb alvásához 2. rész:

 Ünnepeld meg az ujjszopást          

Ha gyermeked szopja a hüvelykujját, ez egy ok az ünneplésre. Az ujjszopüs babák jobban alszanak, mivel le tudják saját magukat csendesíteni.

Masszázs         

 A ringatás nagyon csendedsítő a babák számára, de ha abbahagyod, lehet, hogy felébrednek. A masszázs annál is jobb.  Szánj rá néhány plusz percet a fürdetés után, hogy megmasszírozd. Amíg eteted, vagy ölben tartod, simogasd a lábát, vagy a pocakját. Amikor csak lehetséges, érintsd meg babádat. Hordozd őt tested mellett. Nem fogod őt elkényeztetni, csendesíteni viszont igen. Egy boldog baba egy nap megjutalmaz téged türelmével, és irányításodra való nyitottságával.



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/