2018. július 29., vasárnap

Mi a reggeli fény és az alvás kapcsolata?


A reggeli fény:

Fény, erős reggeli fény, az egyik legerősebb befolyással bíró dolog a biológiai órára. Ez egy jele annak, hogy itt az ideje ébren lenni. 
Könnyű ráhagyni gyermekedre, hogy ha felébrednek reggel, kapcsolják be a TV-t, henyél a kanapén, ez a döntés azonban akaratunkon kívül rongáljuk a biológiai órájukat, és gyújtjuk meg a tüzet a későbbek során kialakuló kiakadásokhoz.

 A fény világítása segíti a biológiai órát, de meg is zavarhatja! 

Ha lefekvési időben jutalmazod gyermekedet videó játékkal, ártatlanul megnehezítheted az elalvását, vagy hogy átaludja az éjszakát. 

Amennyiben gyermeked nagyon érzékeny, és TV-t néz, vagy Messengerezik a barátaival a lefekvési időhöz nagyon közel, a képernyő fénye megviccelheti a szervezetét! (Bár a mai modern telefonokon és tabletteken van már éjszakai fény funkció, ezt neked is érdemes beállítani!) Azt sugallva, hogy ez a nap kezdete, a helyett, hogy a lefekvés idejének „hinné”. 
Ha a gyermeked szuper érzékeny, több, mint egy óra képernyőnézés bármikor a nap során, tréfát űz gyermeked biológiai órájával.