2019. május 26., vasárnap

A jó alvás fontos eleme az előrelátás!



Meglátva a lehetséges problémás helyzeteket, a fektetés megközelítése egy céllal kell történjen: 

A kapcsolódásra, nyugalomra, és  gyermeked jeleinek figyelembevételére. 

Ahelyett, hogy sürgetéssel közelítenéd meg a lefekvési időt, fordíthatod energiáidat a sikerre tervezésre, az által, hogy felkészíted gyermeked szervezetét és agyát. 

 A folyamat azzal kezdődik pedig, hogy magaddal törődsz.



2019. május 19., vasárnap

Nézd meg a hatékony fektetési tervet:



Valami, amit minden éjjel megteszel, az hogy aludni mész. Az ismétlődő folyamat engedi meg számotokra, hogy megjósold hogyan fognak a családtagok reagálni, mivel már megtörtént korábban. 

Ha meg tudod jósolni, tudsz a sikerre tervezni. 

Fel tudod használni a tudásodat:

  •  a feszültség szintről 
  •  az időről
  •  és alaptermészetről, 
  •  a szavakról és technikákról,

 hogy biztosítsd, a nap azzal fejeződik be, hogy mindenki biztonságban érzi magát, lecsillapodott és készen áll az alvásra.

Három egyszerű lépést határozott meg Kurcinka:

1.    Meglátni a lehetséges problémás helyzeteket.

2.    Létrehozni egy szokásrendet, ami lenyugtatja és jelzi a gyermek agyának, hogy itt az alvás ideje.

3.    Szedd szét a tervet az egyének igényeire és lehetséges problémás helyzeteire!




2019. május 12., vasárnap

Miért kellenek a lefekvési rituálék?



Az által, hogy felismered az éberségből az alvásba való fokozatos átmenet szükségességét és tervezel erre, gyermekedet beállítod, hogy elkapja az „ablakot” az alváshoz. Ezért készen áll  egyedül átmenni azon az „ablakon” az alváshoz, teste ellazult, agya megkapta a jelzést, hogy itt az alvás ideje.

E nélkül az előkészület nélkül szervezete a feszült fáradtság állapotában is lehet, túl ideges, hogy „átkapcsoljon” alvásba.

Ekkor kezdődnek el a harcok, és ezért hasznos észrevenni hogy ami történik , mielőtt gyermeked lefekszik, ugyan olyan fontos mint, hogy lefekteted.

Minden gyermeknek némileg más az átmenet az elalváshoz. Viszont, ha figyelsz, és figyelmesen nézel, gyermeked meg fogja mutatni, mire van szüksége, és mikor áll készen az „átkapcsolásra” az alváshoz. Érzékenyen reagálni nem azt jelenti, hogy nincsenek határok. 

Ellenben együttműködsz gyermekeddel, segíted őt, hogy nyugodt legyen és biztonságban érezze magát eléggé, hogy elaludhasson.

 Különböző megközelítések vannak, a kulcs az, hogy hogy megtaláld azt az egyet, ami passzol családodhoz. Szükség van némi kreativitásra hozzá, és hajlandóságra, hogy felismerd gyermeked egyéniségét, és alkalmanként a tömeg ellen menni.






2019. május 5., vasárnap

Miért kell előkészülni az alváshoz?



Amikor elérkezik a lefekvési idő, a legtöbb gyerkőc egy utasszállítókra hasonlít. 

Napjaik gyakran azzal telnek, hogy egyik tevékenységből a másikba „szállnak” tulajdonképpen átsiklanak a nap „erős” részéből „sima landolással” az ágyba. 

Az is igaz, hogy létezik néhány helikopter gyerek, akiket ki lehet szakítani egy buliból, vagy fociedzésről és simán ágyba dughatóak, ahol épp elalszanak, de ők a ritkábbak. 

A legtöbb gyerkőcnek kisebb előkészületre van szüksége. Amikor megkapják, könnyen el tudnak aludni, és mindenki boldogabb.  Végső soron gyermekeink maguk fogják átvenni a feladatot, de amíg ez megtörténik, el kell készíteni a tervet.