2019. november 17., vasárnap

Hogyan akadályozza az alvást az érzékeny alaptermészet?

Az érzékek és érzelmek azok, amik éberségre késztetik érzékeny gyerkőcödet. Ezért olyan fontos egy csendes és békés környezetet teremteni számára.
Ha meg tudod jósolni mit érez bensőjében, mielőtt ráadod a pizsamát, ami minden éjjel harcba fullad. 

  • Melege van, vagy fázik? Nagyon fontos, hogy kezei és lábai megfelelő hőmérsékletűek legyenek. 
  • Szeretne-e egy erős övet, egy lazát, vagy csak egy hálóinget kedvelne inkább? 


Ez az érzékeny gyerek, aki a körülötte lévő érzelmekre intenzíven hangolódik. 
Ez az a gyerek, aki megkérdezni, hogy miért vagy ideges, mielőtt te egyáltalán észleled azt! 


Létfontosságú a beszélgetésre és az aznap felgyűlt érzelmek csillapítására szánt idő, és a lefekvési idő része kell, hogy legyen


2019. november 10., vasárnap

Az első alaptermészet az impulzivitás. Hogyan akadályozza az alvást?


 Amíg néhány gyerkőc, akik kevésbé impulzívak, el is hagyhatja a nyugtató tevékenységet, meg tudod jósolni, hogy impulzív gyerkőcöd sóvárog minden egyes tevékenységért. 

Több időre van szüksége a lelassuláshoz, és a fékezéshez is. 

Ezért hasznos elcsípni korán és segíteni nekik fokozatosan letenni a terheket.

      Abban a pillanatban, amikor észreveszed, hogy gyerkőcöd a feszült fáradság állapotában van, akkor is, ha reggel hat óra van, a délután közepe, vagy vacsoraidő, hasznos elkapni impulzív gyerkőcöd feszültségét és lépéseket tenni, lenyugtatni mielőtt túlterheli őt. 
     Ha meg tudod jósolni, hogy általában feszült lesz iskola után, vagy vacsoraidőben, tervezz nyugtató tevékenységet, mint például rajzolás, olvasás, vagy rögtön iskola utáni torna és vacsora előtt, így nem csúsztok bele az esti harcokba. 
Az impulzivitást kezelése a napfolyamán, főként a késő délutáni órákban és este, kritikus egy impulzív gyerkőc szervezete számára, hogy készen álljon az alvásra.Egy túlfáradt impulzív gyermek vonzza a katasztrófákat. A kapcsolódás lenyugtatja gyermekedet. Egy ellazult test pedig könnyen átcsúszik alvásba.


2019. november 3., vasárnap

Előre meg lehet jósolni a problémás helyzeteket! Hogy hogyan?



Gondolkozz el rajta: mivel harcolsz minden egyes este? 

  • A pizsama anyagának zavaró érzésével? 
  • Fiad csiklandozza és megérinti hátadat, amikor megpróbálsz lefeküdni mellé? 
  • A legfiatalabb szétrobbantja a csoportot, amikor olvasni próbálsz a nagyobbaknak? 
  • Mindig van valaki, aki még egy meséért könyörög, vagy még kicsi időért, hogy befejezzen valamit? 
  • Lányod játszik valamivel a szobájában, a helyett, hogy pizsamába öltözne, amikor elmész lerakni a csecsemőt aludni? 


Ezek a viselkedések gyermeked alaptermészetéből fakadnak. Ha meg tudod ezeket jósolni, tudsz a sikerre tervezni.



2019. október 27., vasárnap

Az alváshoz az alaptermészettel is foglalkozni kell



Nem a te képzeleted csal, ha úgy érzed, hogy ezzel a gyerkőccel nehezebb dolgod van, mint a többiekkel. Vagy hogy a lakásod fényei gyakrabban égnek éjjel, mint a szomszédjaidé. 

Ez tény. 

Ez ennél sokkal több:

  • állandóság a napirendben, 
  • alapos odafigyelés az ingerek szintjére, 
  • kapcsolódó és nyugtató tevékenységek, 
  • és arra szánt idő, hogy segítsünk a gyerkőc agyának átkapcsolni alvásba. 


Ezzel még nincs vége.  

Sokkal intenzívebben kell figyelned azt is, és keményebben kell dolgoznod, hogy pontosan elkapd az „ablakát”.

A következő bejegyzésekben kivesézzük az alaptermészeteket.

2019. október 20., vasárnap

Mire tanít bennünket egy rosszul alvó gyerkőc?



Milyen könnyen el tudunk aludni, ha „megrendezzük a színt”, mégis milyen nehéz ezt megvalósítani. 

Azért is ajándék egy olyan gyermek, aki megtanít bennünket életünk lassítására, kapcsolódva egymással, és fokozatosan állunk át az éjszakai megnyugvásra.  

Amikor egy érzékeny alvód van, aki harcol az alvással, amíg a feltételek meg nem felelnek teljesen, gyakran nehéz elfogadnunk szerepét, mint a család „érzelmi barométere”. 
Elnyeli az ingereket, reagál az rendszertelenségre és magába szívja a környezet stresszét, szervezete felszívja az egészet, egyre feszültebbé válik, amíg be nem jelenti, hogy „nincs szükségem alvásra. Nyitott szemmel alszom!” 
Minden erőfeszítésünk ellenére, szemei nyitva maradnak, sikítozni kezd, ennek a gyerkőcnek kétszer annyi ideig tart elaludnia, mint a többieknek. 

De még az érzékeny alvó és képes „jó alvóvá” válni. 

Ehhez szükség van arra, hogy finom hangoljuk rendszerünket és értékeljük, hogy ez a gyerkőc, úgy működik, mint a kanári a bányában (annak idején a szén-monoxidot kalitkás kanárikkal jelezték elő a bányászok, mert ő már meghalt, mire  a bányászokhoz ért a gáz), ők a családi jelzőrendszer, képtelen aludni, amikor életünk kibillen egyensúlyából.



2019. október 13., vasárnap

A szülők alvása hogyan függ össze a gyerekekével?



Mielőtt teendőid listáját néznéd, számolja plusz idővel este, amit pároddal töltesz!

Boldog felnőttek elégedett gyerekeket teremtenek, ne feledj időben lefeküdni!

Egy vizsgálat összefüggést talált az alváshiány és az elhízás között!

Ha boldogabb szeretnél lenni, törődj a súlyoddal, és fejleszd felnőtt kapcsolataid minőségét, menj aludni időben. 

Az alvás aranyat ér!

 Törődj magaddal!



2019. október 6., vasárnap

Igazítsd gyermekedhez a lefekvési rituálét!



Minden családban máshogy néz ki a lefekvési rituálé. 

Kísérletezz, amíg meg nem találod az időzítést és technikákat amik a leginkább működnek. 

Alkalmazkodnod is kell olyan helyzetekhez, amikor a feszültség szintje magas, vagy egy fontos esemény megzavarta gyermeked biztonság érzetét.  




 A következő kérdés az, hogy te hogy vagy?