2019. augusztus 25., vasárnap

Mik a nyugtató, csendesítő tevékenységek?


Olyan nyugtató szokást hozz létre, ami jó gyermekednek és számodra is        

  • Választhatod azt, hogy a nyugtató és kapcsolódási tevékenységeket csak abban a szobában fogod csinálni, ahol gyermeked aludni fog. 
  • Vagy dönthetsz úgy is, hogy befejezed a mielőtt a „fészkébe” megy, és az utolsó tevékenység a kedvence legyen, amikor ott van már. 

Ne hagyd el alvóhelyét, amíg teljesen meg nem nyugodott. 

Amennyiben ez működik családod számára, bele tudod foglalni a nyugtató tevékenységeket, az alváshoz való készülődés feladatai közé. 

  • Olvassatok együtt mesét, 
  • gondoskodj arról, hogy belebújik a pizsamába, 
  • hagyd gyermekedet, hogy játsszon csendesen, 
  • vagy zenét hallgasson,

amíg te a többi gyerkőccel törődsz, térj vissza hozzá, 

  • masszírozd meg, 
  • majd feküdjetek le együtt beszélgetve.
Néhány gyermeknek csupán egy „kapcsolódó” tevékenységre van szüksége veled, kivétel, ha ez egy rossz éjszaka. Másoknak állandóan többre van szükségük.
A kapcsolódó és nyugtató tevékenységek befejeződnek, amint gyermeked teste ellazul. Majd itt az ideje a jelnek, hogy a szokásrend befejeződött, és itt az idő ágyba bújni.


2019. augusztus 18., vasárnap

A szoptatás abbahagyásának fortélyai


Sok gyermek számára az elválasztás egyenlő a kedvenc „kapcsolódási és nyugtatási” idő elvesztésével jár!

Még akkor is, ha elválasztás előtt, gyermeked nem a cicin aludt el, volt lehetősége a nap során kezelni a feszültséget lefeküdni, lazítani és szopizni. 

Ismétlődő mozgás, főleg az állkapocs ismétlődő mozgása stressz oldó hormonokat hoz létre. 

Ha egyszer a cumisüveg, a cici, vagy a cumi nem lesz többé része gyermeked életének, egy nagyon hatékony feszültség oldó nem lesz többé elérhető számára. 

Így, amikor elválasztod, ne hagyd abba az ölelgetést.  Adj még hozzá másik csendesítő tevékenységet az esti terveidhez ahogy gyermeked átéli az átmenetet.



2019. augusztus 11., vasárnap

És ha te magad vagy a szőranya? Avagy nem kell plüss a babának


Csecsemőknél előfordul, hogy téged választ „kedvencként”.
Ha hosszú a hajad, döntést kell hoznod. Ha lelóg, miközben eteted, egyszerűvé válik gyermeked számára, hogy odanyúljon és simogassa. 


Nincs ahhoz fogható nyugtató és csendesítő dolog, mint anya selymes haja. 

Viszont, ha nem szeretnél gyermeked „kedvence” lenni, felkötheted a hajadat. Habár, ha jól esik gyermekedet úgy ellátni, hogy ő közben fogja a hajadat, tegyél úgy, tudva, hogy egy nap, készen áll a változtatásra, és meg tudod csinálni.

2019. augusztus 4., vasárnap

Mire jó a szőranya, avagy a kedvenc plüss?




A csecsemők 80%-a használ valamiféle „kedvencet”. Nem állandó, és idővel változik,( így lehet, hogy nem is vagy tudatában használatának). 

  • Fiatal csecsemők -3 hónaposak és annál fiatalabbak saját kezüket használják. Aggódhatsz, hogy gyermeked ujjszopó lesz, de ennek van haszna! A hüvelykujj szopizókat jobb alvóknak írják le. 
  • A hat hónaposak kedvelhetnek olyan ruhát, amin édesanyjuk illata van. Egy hálóing, vagy póló, amit viseltél tökéletes erre a célra.


Be tudsz mutatni egy kedvencet vagy barátot  babádnak, ahogy a selymes takarót a válladra teszed, miközben eteted vagy büfizteted őt. Nem csupán melegségeddel fogja társítani a takarót, illatodat is tartalmazza, ami csendesíti és nyugtatja őt



Fiam 13,3 éves kedvence (2019.júliusában) , a 'Vakó', persze kezdetben nem így nézett ki, a sárga az eredeti színe, tavalyig vele aludt élénk Barnim -3 hónapos korában kapta, akkor csak nézegette a járókából.

2019. július 28., vasárnap

Minden gyerek egyedi, mindenkinek más kell egy jó alváshoz



Nem mind találjuk az egyes tevékenységeket csendesítőnek és nyugtatónak. 


  • Néhányan szeretjük az érintést, 
  • mások a személyes teret kedvelik. 
  • Néhányan szeretnek olvasni, 
  • mások kitalált történeteket szeretnek mesélni 
  • vagy beszélgetni egy kicsit. 
Nincs egyetlen helyes nyugtató tevékenység számodra és gyermeked számára. 

Ez az együttműködéstől függ. Olyan tevékenységeket válassz, amit gyermeked és te is egyformán vártok.

Olyan csendesítő tevékenységeket is bevezethetsz, amiben nem kell részt venned:

  •  mint például könyv nézegetés, 
  • naplóírás, 
  • csendes játékokkal való játék, 
  • rajzolás, 
  • zenehallgatás,
  • halak nézegetése egy akváriumban, 
  • vagy a kedvenc plüssállat vagy takaró ölelgetése. 

Nem csupán relaxációs technikákat tanít ez gyermeked számára, hanem több rugalmasságot is ad számodra. 



2019. július 21., vasárnap

Mire jó a kapcsolódó és nyugtató tevékenység az alváshoz?


                   
A gyerekek szeretnének veled időt tölteni, és ha te minden este azon kapod magad, hogy veszekszel gyermekeddel, mivel  a gyerkőc nem akar téged elengedni, várd és tervezz előre. Amikor beiktatsz kapcsolódás időt, fel fogod fedezni, sokkal könnyebb gyermeked számára, hogy elengedjen és elaludjon. 
Ennek jó hatása a következő napon is érzékelhető lesz, nem csupán a jobb hangulat, de gyermeked együttműködési készségében is. Ezek a hasznok, nem csak akkor lesz érvényes, ha gyermeked kicsi, hanem kamaszkorban is. 

Néhány perc kapcsolódás és nyugtatás hatalmas különbséget okoz, mennyire nehéz gyermeked számára az elalvás. 


2019. július 14., vasárnap

Mi fán teremnek az átmeneti tevékenységek?



Gyermekeidnek, még a csecsemőknek is szükségük van egyszerű megjósolható kinyilatkoztatásra, vagy eseményre ami mindig előjön a tervezett időben (vagy nagyon közel ahhoz) minden egyes este. 
Ez lehet:
  •  egy rendrakásra felszólítás, 
  • egy dal vagy a fürdés, 
  • lefekvés előtti harapnivaló, 
  • mesének az ideje, 
  • pizsama felvétele, 
  • a fények tompítása, 
  • az összes kütyü lekapcsolása, 
  • bemenni a fürdőszobába WC használatra és fogat mosni, 
  • vagy felmenni az emeletre. 

Ami lényeges, hogy ez egy világos esemény, ami jelzi gyermeked számára , hogy itt az idő a lezárásra, be kell fejezni a nap tevékenységeit, és elkezdjen felkészülni az álmok  világának közeledésére. 

Gondolkodj el gyermekeid számán, életkorukon és érdeklődésükön, és hogy azonos, vagy különböző napirendjük van-e. Majd válaszd ki az „átmenet” tevékenységet.

 A legfontosabb az, hogy a tevékenység működjön családod számára, megengedve, hogy egy világos jellel kezdjétek el a szokásrendet, és veszekedés nélkül menjen végbe.