Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este, illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. január 17., vasárnap

Alvási rituálé kialakítása, nem csak este fontos!


 

A rituálé a napközbeni alváshoz lehet nagyon hasonló az esti lefekvési rituáléhoz, vagy lehet egyszerűbb is. A kulcs, akár csak az esti fekvésnél, az, hogy ha létrehozod, állandóan hajtsd végre, így a gyerekek tudni fogják, hogy itt az alvás ideje.

Hogyan csináld? 

A folyamat: -ezeket később kifejtem majd:

Átmeneti tevékenységek     

Kapcsolódj és nyugtass      

Problémamegoldás: Együttműködni a napközbeni alvás megtagadójával       

Határozz meg egy jelet az alváshoz         

Átkapcsolás alvásba            



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2021. január 10., vasárnap

Kamasz is aludjon délután,

 Szieszta a tinédzserek számára     

Mindenki nyer a sziesztából – még a kamaszok is, akik meg tudnak tanulni néhány percet felhasználni iskola és az egyéb foglalkozások között, hogy összeszedjék magukat, és visszatérni a nyugodt enerigájukhoz. Ha a szieszta alatt a kamaszod elalszik, tanítsd meg, hogy állítson be egy órát, és korlátozza az alvást húsz-harminc percre. Nem fog támolyogni, és a napközbeni alvás nem fogja megzavarni az éjszakai alvását. Ha mégis képtelen harminc perc után felébredni, vagy nagyon ingatagnak érzi magát, teste azt üzeni számára, hogy nagy alváshiánya van. 

Szieszta a család számára  

A legjobb része a sziesztának az, hogy az egész család megteheti hétvégéken. 



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2021. január 3., vasárnap

Hogyan találod meg a totyogók alvási ablakát?


A kihívás a totyogók esetén az, hogy valamikor a tizenkettedig és a tizenhetedik hónap között a két napközbeni alvás helyett csak egyet igényelnek. Ártatlanul próbáljuk őket „kényszeríteni” egy alvásra, mielőtt egyáltalán készen állnak rá.

Ha gyermeked abbahagyja a napközbeni alvást, még akkor is ragaszkodj a sziesztához!

    Előre tervezni és szünetet tartani napközben nagyszerű feszültség oldó. 

Ragaszkodva a sziesztához, az átmenetet a nem alvásba megkönnyíted. Míg néhány gyerek hírtelen elő áll azzal, hogy nincs szükségük többé napközbeni alvásra, a legtöbb gyerkőc fokozatosan elkezdi azt a folyamatot, hogy csak egyszer alszik napközben, majd elhagyja a következőt. Ez kihívással teli időszak, egy gyermekkel, aki gyakran túlfáradt a szokásos esti lefekvési idő előtt. De ha ragaszkodsz a sziesztához, gyermekednek lesz lehetősége aludni, ha szüksége lenne rá. 



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/


2020. december 27., vasárnap

Boldog Új Évet kívánok

 Kívánok minden kedeves Olvasónak sokkal jobb sikeresebb, és egészségesebb új évet, mint az idei volt!






2020. december 20., vasárnap

Kellemes Karácsonyt kívánok!

 Kedves Olvasó!


Az idei Karácsony egy különleges, rendkívüli Ünnep, hisz idős szeretteinket a covid miatt jobb, ha elkerüljük.

Hozom nektek a régi Karácsonyról szóló sorozatomat, remélem hasznos lesz számotokra is!


http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/karacsony-egy-elenk-gyerekkel.html

http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/barnim-es-az-unnepek-kihivas.html

http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/karacsony-virtuais-aknamezo.html


http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/mennyire-kell-ragaszkodni.html 

http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/mit-tehetsz-hogy-nyugodtan-teljen-az.html

http://rosszagyerek.blogspot.hu/2013/12/meglepetes-es-robban-az-elenkbomba.html 



2020. december 13., vasárnap

Figyelj oda a fejlődési hullámokra

 

A fejlődési hullám még nálunk felnőtteknél is jelen van, csak hogy nem veszsük észre, hogy átmegyünk rajta, hét évente következik be. A gyermekeknél azonban félévente, és ahogy fiamon megfigyeltem pubertásig látványos, aztán már csak évente veszed észre, és a végén már szépen észrevehetetlen lesz.

Az impulzivitás miatt kap dührohamokat illetve hiszti rohamokat a gyerek, ez az az alaptermészeti jellemző, ahol a gyerkőc nem tudja magáról, hogy mi történik vele, ettől megijed, ezzel fokozva a roham hevességét.

A dührohamoknak vannak csúcspontjai, az egyik ilyen csúcspont a gyerkőc születésnapja, és az azt megelőző illetve azt követő 6 hetes időszak. Természetesen ebben az időszakban a kevésbé impulzív gyerkőcök is hisztisebbek lesznek ám!

Ezekben az időszakokban a gyerekek idegrendszere kicsit megborul, majd újra rendeződik.

A születésnapjától számított fél év múlva ugyan ez megtörténhet egyébként.

Sajnos ellenszer nincs, számíts rá, készülj fel rá lelkileg, értsd meg az okát, és várj, elmúlik.



Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. december 6., vasárnap

Folytasd az alvásnaplót -csecsemők

 

Térj vissza az alvásnaplóhoz. Keresd meg gyermeked „ablakának” jeleit!

 Ha gyermeked csecsemő, felfedezheted, hogy csupán egy és két és fél óra között ébredés után, készen áll a napközbeni alvásra ismét. 

Ha nem látsz jeleket, egyszerűen kezd el lejegyezni aaz ébredési és etetési időket, majd próbáld meg felkészíteni őt az alvásra két és fél órával később. 

Ha sír, lökd meg a karját, és ha nagyon kimerült, látni fogod, hogy lekésted az „ablakát” és túl fáradt, tehát következő alkalommal 15 perccel korábban próbáld meg lerakni.

A legcélszerűbb a gyermeked életének első hónapjában, amikor valószínütlen nincs világos napirendje a napközbeni alvásoknak. Egyszerűen jegyezd fel, mikor ébred és mikor eszik, időzíts egy órával később, vagy még később (attól függően, mint tapasztaltál meg gyermekeddel kapcsolatban), közelről figyeld a jeleket, és rakd le. Folytasd a nap folyamán, ahogy szükséges, pontosan lejegyezve gyermeked napirendjét.




A holland gyerekek átlagosan két órával többet alaszanak egy nap alatt, mint az USAban. Gyakran választjuk az ingerlést, amire viszont mindenkinek szüksége lenne, az az avlás. Amit szintén felfedezel majd, ha több alvást teszel lehetővé csecsemődnek, a szunyókálók, akik 20-30 perceket alszanak egyszerre, elkezdik meghosszabbítani az alvásidejüket, mivel nem túlfáradtak, és nincsenek riadókészültségbern.


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/