Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este, illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. március 29., vasárnap

A fejlődési hullám az alvásban is akadályoz


 A növekedési ugrás mindenkit megzavar, csecsemőtől felnőttekig.

 Ha gyermeked csecsemő vagy totyogó, jelöld be a hat hetet, majd három, hat, kilenc, tízenkettő, tízenöt, tízennyolc, huszonegy, és harminc hónapot. A növekedési ugrások gyakrabban jelennek meg ebben az időszakban. 
Megtanulni megfordulni, 
  • fogni az ujjakkal és hüvelykujjal, 
  • sétálni, 
  • és beszélni 

mind fejlődési hullám, amiket összefüggésként dokumentáltak a megszakított alvással.
Ha gyermeked három éves, vagy idősebb, vedd elő a naptárat és karikázd be a születésnapját, és a félidőt, és huzz egy piros vonalat ettől visszaszámolva három hétre és utána három hétig, mint figyelmeztetés. 
Ez egy amolyan fel a fejjel jel, hogy így számítasz a gyakoribb felébredésekre és a több dührozamora, ahogy arra is, hogy többször kell majd segítened neki tevékenységeknél, amiket nagyon jól tudod, hogy képes megcsinálni már.
Szerencsére, a felnőttek hét évente mennek át ilyen fejlődési hullámon. Kicsivel könnyebbé válik!


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. március 22., vasárnap

Az elvárásaid megváltoztatása miért csökkenti a feszültséget?



Bűntudat vagy alkalmatlanság érzése feszültséget kelt. Ha hiszel abban, hogy gyermekednek mindig végig kell aludnia az éjszakát, idegesít téged, amikor nem így van. 
Azonban, ha felismered, hogy az ébredések normálisak, és információval szolgálnak neked, mi történtik gyermeked szervezetében és agyában, szemléleted megváltozik, vérnyomásod csökken. Szerencsére, ma már vannak tanulmányok, amik megerősítik: tulajdonképpen a megébredés teljesen normális dolog.
Egész más elváráshoz vezet felismerve azt, hogy a felébredések teljesen normálisak, és inkább egy dolog, amit kezelni kell, a helyett, hogy problémának vennéd, aminek javításában elbuktál.
Amikor gyermeked felébred éjjel, tudd, hogy más családok is kűzdenek az éjszakai felébredéssel. Vegyél egy mély levegőt; emlékeztesd magadta, hogy van oka annak, hogy gyermeked szervezetét és agyát valami megzavarta ma éjjel, és ennek okozója lehet a magas feszültség szint, a biológiai óra megzavarása, vagy az alaptermészete. Lépéseket tehtesz, hogy jobbá tedd. 
Ez a látásmód segít téged, hogy megnyugtasd gyermekedet, és te magad is könnyebben visszaaludhass, mivel nem azon aggódsz, hogy egy csődtömeg vagy, vagy gyermeked direkt akar téged bosszantani. 

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. március 15., vasárnap

A feszültség miért alvásakadályozó tényező?


A feszültség akadályozza a mély alvást


Egy tanulmányban kimutatták, hogy a stressz az idegrendszer természetes ritmusát megzavarja a különböző alvásszakazsok során. A kutatás kimutatta, hogy aki stresszesen alszik, gyakrabban ébred, és kevesebb mély alvás szakasz van az alvásában. 
Ha gyermeked jól alszik, és ez hírtelen ez megváltozik, vagy a stressz szint magas a családodban, és gyermeked gyakran felébred éjjel, a feszültség lehet a bűnüs. Még akkor is, ha a problémás esemény hat vagy akár tizenkét hónappal ezelőtt volt, lehetséges, hogy utóhatása még csak most jön elő. Ha ez az ok, elkezdheted csökkenteni, hogy először saját feszültségedet kezeled, így ez nem fog gyerkőceidre ömleni.



2020. március 8., vasárnap

Mi az oka az éjszakai felébredésnek?


Az alvásra sokszor úgy tekintünk, mint folyamatos tétlenségre. Ezzel szemben az alvás egy komplikált folyamat, aminek során a szervezet és az agy ciklikusan megy át aktív és inaktív periodusokon.
A cirkadián ritmus mellett van még egy, az ultradián ritmus. Ez az idő szabályozza az alvási ciklusokat, amin átmegyünk alvás során, hossza kilencven perc.
Átmenve mindegyik cikluson, különböző féle alvásokat tapasztalsz, amiben benne van a csendes, non-REM alvás, tartalmazza a felszínes és a nagyon mély alvást is, és aktív vagy REM alvás, ahol az álmaid legtöbbjét tapasztalod. Ez a kezdete és vége a ciklusnak, és ahogy átkapcsolsz egyik fajtából a másikba, akkor a legvalószínűbb, hogy felébredsz. Ezért van az, hogy gyermeked gyakran felébred minden másféltől két óránként. 
Az ébredések azt tükrözik vissza, mi történik az agyában és szervezetében. 

Ugyan az a bűnös, ami kihívássá teszi az elalvást, nagy valószínűséggel ez is ébreszti őt fel éjszaka:

1.      Feszültség – a magas feszültség szint megakadályozza a mély alvást
2.      Idő – a megzavart biológiai óra okoz gyakoribb felébredést
3.      Alaptermészet – néhány egyén természetéből fakadóan hajlamosabb a felébredésre
Ha érdekel, hogy az egyes életkorokban mennyi idő a mély alvás hossza, illetve hogyan tudsz gyermekednek segíteni aludni, gyere el képzésemre:
https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. március 1., vasárnap

Miért ébredünk fel éjjel?



Attól a pillanattól kezdve, hogy gyermekünk megszületik, életünk gyökeresen megváltozik. Soha többé nem számíthatunk megszakítás nélküli alvásra. Akár akarjuk akár nem, lesznek olyan időszakok, amikor felébresztenek bennünket éjjel – még akkor is, amikor már elköltöztek.

Az ötlet, hogy a gyereknek át kell aludnia az éjszakát elterjedt társadalmunkban, viszont ez csupán egy mítosz. 

Mindig senki sem alussza át az éjszakát –sem a csecsemő, gyermek, tinédzser vagy felnőtt. Ez egy elvárás, ami óriási frusztrációt okoz, és bűntudatot, és millió szám hagyta a gyerekeket üvöltve az éjszakában szükségtelenül. Teljesen normális a gyerekek számára, hogy néha felébrednek. Élvezhetjük azt az időszakot, amikor minden rendben van, és mindenki alszik, tudva és számítva arra, hogy vannak időszakok, amikor nem alszanak. Amikor nem alszanak, javítani tudunk rajta. Nem tudjuk teljesen tökéletessé tenni.

Az éjszakai felébredés gyakran az elmúlt nap történéseinek következménye, ami riadó készültségbe helyezte gyermeked szervezetét. 

 Empátiával és megértésesel, ki tudjuk választani a leghatékonyabb technikákat, hogy mindenki többet tudjon aludni.


Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. február 23., vasárnap

Mikor kell orvost bevonni élénk gyermekünk nem alvásába?


Az elalvási nehézség és átalvási nehézség orvosi problémákból is adódhat. Ha lehetésges keress fel egy Alvás Centrumot, akiknél van gyermek specialista. Ez főleg igaz akkor, ha gyermeked horkol, lehet akár előjele az alvási apnoénak (légzéskimaradás alvás közben). Egy gyermek apnoval akár százszor is felkelhet éjjel, amitől fáradt lesz másnap, annak ellenére, hogy mennyit töltött az ágyában „alvással”.
Az alvásproblémák neurológiai és fejlődési kérdéseket is felventek gyermekednél. A korai felfedezés kritikus. 

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. február 16., vasárnap

Segítséget kérni nem szégyen!



Gyermeked szorongásának súlyoságától függően, elaludhat, vagy sem. Ha újra és újra üvölteni kezd, vagy megüt és karmol téged, itt az ideje egy másik felnőtt bevonásának. 

A felnőttnek olyannak kell lennie, akit gyermeked jól ismer - párod, egy nagyszülő, barát, vagy szomszéd, valaki, aki már vigyázott gyermekedre korábban.

Kérd meg ezt a felnőttet, hogy finoman hozza ki a hálószobából, és maradjon vele. Valószínűleg gyermeked utánad fog sírni. 

Ezt nem könnyű megtenni. Ez nagyon bosszantó lehet, előre tudva, hogy gyermekednek végig kell mennie a folyamaton. Reméled, hogy a mai nap lesz az, amikor gyermeked önnállóan le tudja nyugtatni szervezetét és el tud aludni. Aztán érzed, hogy épül benne, és tudod, hogy megint ugyan az fog történni. A folyamat intenzítása ijesztő lehet. Szörnyen érzed magad gyermekeddel kapcsolatban, és ami történt nehézzé teszi az alvását. Tarts ki!