Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este, illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. február 23., vasárnap

Mikor kell orvost bevonni élénk gyermekünk nem alvásába?


Az elalvási nehézség és átalvási nehézség orvosi problémákból is adódhat. Ha lehetésges keress fel egy Alvás Centrumot, akiknél van gyermek specialista. Ez főleg igaz akkor, ha gyermeked horkol, lehet akár előjele az alvási apnoénak (légzéskimaradás alvás közben). Egy gyermek apnoval akár százszor is felkelhet éjjel, amitől fáradt lesz másnap, annak ellenére, hogy mennyit töltött az ágyában „alvással”.
Az alvásproblémák neurológiai és fejlődési kérdéseket is felventek gyermekednél. A korai felfedezés kritikus. 

Ha gyerkőcöd nem tud elaludni nap közben, vagy este illetve éjjel sokszor felébred, jelentkezz online képzésemre itt: https://www.elenkgyerekek.com/kepzesek/almatlanul/

2020. február 16., vasárnap

Segítséget kérni nem szégyen!



Gyermeked szorongásának súlyoságától függően, elaludhat, vagy sem. Ha újra és újra üvölteni kezd, vagy megüt és karmol téged, itt az ideje egy másik felnőtt bevonásának. 

A felnőttnek olyannak kell lennie, akit gyermeked jól ismer - párod, egy nagyszülő, barát, vagy szomszéd, valaki, aki már vigyázott gyermekedre korábban.

Kérd meg ezt a felnőttet, hogy finoman hozza ki a hálószobából, és maradjon vele. Valószínűleg gyermeked utánad fog sírni. 

Ezt nem könnyű megtenni. Ez nagyon bosszantó lehet, előre tudva, hogy gyermekednek végig kell mennie a folyamaton. Reméled, hogy a mai nap lesz az, amikor gyermeked önnállóan le tudja nyugtatni szervezetét és el tud aludni. Aztán érzed, hogy épül benne, és tudod, hogy megint ugyan az fog történni. A folyamat intenzítása ijesztő lehet. Szörnyen érzed magad gyermekeddel kapcsolatban, és ami történt nehézzé teszi az alvását. Tarts ki!



2020. február 9., vasárnap

Miért fontos az állandóság és a bizalom az alvásnál II:

 Amit felfedezhetsz, az az, hogy amikor kiszámíthatóság van, és tartalmaz nyugtató és csendesítő tevékenységeket, ez tompítóként hat, hogy segítse gyermekedet az alvásban, amire szüksége van, hogy meg tudjon bírkozni a stresszel.
 Egy nyugtalan gyermek, annyira aggódik, hogy nem tudja abbahagyni a beszédet. Azt szeretné, hogy felvedd, majd ellök magától, esetleg meg is üt. Létrehozva világos határokat és finoman, de határozottan betartatni azokat segít neki, hogy lenyugodjon. 
Nagyon stresszes, és agya elkeseredetten próbálja ébren tartani, és figyelmezteti, hogy törődésre van szüksége. 
Folytatni fogja a sírást. Maradj vele. Ne beszélj hozzá. Ha veri magát, vagy a földbe veri a fejét, finoman állítsd le. Tíz vagy tizenöt perc múlva a gyermek áltaában le is nyugszik. Öleld át. Simogasd karját és lábát. Maradj csendben. A beszéd csak olaj az impulzivításszintjére. Ha elfogadható számára, helyezz egy könnyű takarót a személre vagy a fejére, hogy segítse a lezárásban. Ha egyszer megnyugszik, vidd vissza őt a hálószobájába.



2020. február 2., vasárnap

Ha vele maradsz este elkényezteted?

Amikor gyermeked aggódik, nem jött még el az ideje az önálóság megtanításának. Gyermekednek szüksége van arra, hogy tudja, vele maradsz.

Azért, hogy ellazulhasson, és aludhasson, tudnia kell, hogy ott vagy neki. 

Tudom, hogy ez az ötlet felállítja a szőrt a hátadon, arra gondolva, hogy gyerkőcöd minden éjjel megjelenik majd a szobádban, de amit Kurcinka felfedezettt, az az, hogy ha egyszer egy gyerkőc felfedezi, hogy bemehet, és lefekhet melléd, vagy egy hálózsákban a földön az ágyad mellé, nem fogja megtenni

Mivel a tudat ellazítja őt egész éjszakára és alszik.







2020. január 26., vasárnap

Milyen félelmek akadályozzák az alvást?



A gyerkőcök viselkedésükkel árulják el, hogy nyugtalan és fél. Sajnos, ezt a viselkedés kellemetlen és nehéz vele szembenézni, főleg ha te is fáradt vagy.  
Eza viselkedés olyan gyerekeknél fordulnak elő, akik mélyen a feszült energia és feszült fáradság „piros zónájában” vannak. Az igaz, hogy az ilyen viselkedés nem elfogadható, de először meg kell őket nyugtatni.

Csökkentsd a követeléseket és a választási lehetőségek számát  

Egy gyermek, aki a „piros zónában” van, nem tud gondolkodni, és nem működik rendesen. Gyakran már a lefekvési szokások ideje előtt aggódik valamin. 
Ez az az idő, hogy felkészítsd őt, csökkentsd a követeléseket és csökkentsd saját elvárásaidat is

  • Ha tudod előre, hogy harc lesz az emeletre jutásért, ajánld fel, hogy felviszed. 
  • Ha túl nehéz számodra, hogy felvidd, használj elterelést. 
  • Csökkentsd a viták számát, azzal, hogy kiküszöbölöd a válaszátási lehetőségeket: Használd ugyan azokat
  1. a könyveket, 
  2. pizsamát, 
  3. takarókat, 
  4. alvás előtti harapnivalókat, 
  5. és dalokat minden este. 


Nem lesz ez mindig így, csak most van erre szükség. Segíts neki fogatmosni, átöltözni, és elkészülni.




2020. január 19., vasárnap

Miért bizalmi kérdés az alvás?




Gyakran aggódunk, hogy rossz szokást kezdünk el, amikor nehéz időszakokon segítjük át gyermekeinket. 

Amire emlékeznünk kell, az az, hogy ezek szokások, és megváltoztathatóak.

Amikor csökken a stressz, és gyermeked ismét elégedett és biztonságban érzi magát, megint elkezdhetjük az önállóan alvásba való átkapcsolás gyakorlását és egy nap, nagyon hamar, képes lesz ezt megtenni.

Idő kell:

Amennyiben gyermeked biztonságérzete és bizalma jelentősen sérült, számíts, gyakran négytől hat hónapig terjedően több időre helyreállításához. Ahogy együttműködsz vele, emlékeztesd magadat, hogy nem vele háborúzol, hanem gyermeked agyával. 

Agya azt sugallja neki ugyanis, hogy éber maradjon. Agyát pedig szeretnénk megnyugtatni.



2020. január 12., vasárnap

Mit tegyél, ha minden próbálkozás ellenére a gyerkőc még mindig nem alszik?




Az érzékeny, felelősségteljes törődés ellenére is gyermeked hangos üvöltéssel tiltakozik még a lefekvésnek említésre is, 
tekintsd ezt a veszekedést információnak. 

Ez nem azt jelenti, hogy az eredeti terved rossz, vagy, hogy megbuktál, inkább azt, hogy valami megváltozott. 
Van ott egy érzés, vagy szükséglet, amire oda kell figyelni. Lehet, hogy gyermeked nem érzi magát elég biztonságban, hogy elaludhasson.
Lehet, hogy nem csak egy alkalom volt ez, hanem felhalmozódott események sora. 

Gyermekednek szüksége van rád, hogy a kapcsolódást válaszd.